Tag Archives: schronienie

Legowisko survivalowe i przeprawa | Laponia odc 07

W dzisiejszym odcinku, odrobinę już zmęczony, ale nadal szczęśliwy z faktu bycia w Finlandii 😉 prezentuje swoje legowisko survivalowe i przeprawę przez krótki odcinek rzeki, która łączy dwa wielkie i zimne jeziora. Nieco więcej informacji poniżej okienka z filmem. Legowisko survivalowe oraz przeprawa wodna – dwa istotne dla nas wątki, z których każdy można by […]

Schronienie na szlaku

Schronienie na szlaku to przyjemność budowania i eksperymentowania w prostymi materiałami survivalowymi oraz turystycznymi. W toku pierwszych dni działania w terenie (aklimatyzacji), ostatecznie weryfikowaliśmy sposób spania oraz izolacji. Podczas jednego z postojów trafiła się gotowa i ciekawa budowla – turystyczna wiata 🙂 Idea schronienie na szlaku, w trakcie tej wyprawy, była ściśle związana ze skromnym […]

Sprzęt na Kurs Przetrwania część 1

Jak przygotować się sprzętowo na Kurs Przetrwania część 1? Ten artykulik pozwoli rozwiać ewentualne wątpliwości. Zanim opiszę co należy zabrać ze sobą na szkolenie, kilka słów wprowadzenia w sam Kurs. Zapis na Kurs Przetrwania Universal Survival wymaga sporej dawki zaufania do jego organizatorów 🙂 Mamy świadomość, że celowy brak wyczerpującej informacji o przebiegu zajęć, czy […]

Kyzył-Kum 2015 odc. 06: Skorpion w obozie

Wyleczenie odwodnienia i oczyszczenie 30 litrów wody, które trafiły do naszych plecaków, pozwoliło wykonać jeszcze jeden „skok” w pustynię. W odległości dnia marszu od okresowej rzeki, będącej naszą jedyną żywicielką w wodę, zorganizowaliśmy nową bazę. Mając odpowiedni zapas czasu, sznurka oraz tarpów, przygotowaliśmy typowe pustynne schronienie. Z wielką ochotą testowaliśmy dzięki temu patent prezentowany we […]

Recenzja Tarp Lesovik

Szukasz prostego, pancernego i lekkiego schronienia dla 1-3 osób? Prosto z pustyni Kyzył-Kum GORĄCO polecamy tarpy Lesovik – Outdoor Hammocks. W naszej ocenie to idealne rozwiązanie dla każdego survivalowca i trampa, który nie chce obciążać plecaka namiotem. Tarp może również pełnić rolę dodatkowego zadaszenia w ramach rozmaitych działań turystycznych, będąc na przykład rozwieszony nad „świetlicą”, […]

Śpiwór – dobre nawyki

Do serii „dobre nawyki” dołącza krótki opis prawidłowego traktowania śpiwora. Nie jest to lista wyczerpująca temat, ale zastosowanie zaprezentowanych technik z pewnością podniesie komfort używania twojego „spalnika”. Pamiętaj, jak zadbasz o swój śpiwór, tak śpiwór zadba o ciebie! 🙂

Syberia – Ałtaj 2014 odc. 08: Szałas

Ciąg dalszy naszych przygód w Ałtaju. W ubiegłym roku w Uralu bardzo żałowaliśmy, że nie mieliśmy czasu na nacieszenie się chwilą i byciem w tak ciekawych miejscach. Tym razem, trafiła się wreszcie świetna okazja. Malowniczym zakątek z pasterskim szałasem po środku zachęcił nas do pozostania w nim na dłużej. Zdecydowaliśmy się podnieść nieco standard zajętej […]

Syberia – Ałtaj 2014 odc. 05: O mieszkańcach gór

Kuba i Michał rozmawiają o mieszkańcach gór Ałtaju, ich zwyczajach i sposobie na życie. Rozmowa toczy się przed chatką w której rodzina lokalnych górali spędziła całe lato. Na nasze szczęście zostaliśmy zaproszeni do nocowania w tej chatce pod nieobecność gospodarzy. Więcej w odcinku:

Szybkie schronienia

Jedną z zasad, na której opieram swoje postrzeganie tematyki przetrwania, to nie marnowanie nadarzających się okazji. W połączeniu z prawidłowym inwestowaniem sił w zaspokajanie priorytetowych potrzeb, takie podejście prowadzi do minimalizowania ilości pracy, którą należy wykonać w trakcie organizowania na przykład doraźnego schronienia, które pomoże szczęśliwie doczekać poranka. W każdych warunkach terenowych jesteśmy w stanie […]

Poncho jako schronienie

Zastosowanie poncza jako ubioru przeciwdeszczowego jest oczywiste. Warto znać również kilka sposobów przygotowania z niego schronienia, tak by w razie potrzeby móc wybrać wariant najbardziej odpowiedni do zastanych warunków i własnych potrzeb. Dla lepszego zobrazowania konstrukcji, niektóre zdjęcia wykonałem z ponczem rozwieszonym między metalowymi prętami. Konstrukcje Dach jednospadowy z naciągniętym kapturem, instalowany zwykle między dwoma […]